پردرآمد ترین رشته های کنکور 1403

رشته های پردرآمد 1402 

پردرآمد ترین رشته های کنکور 1403 یکی از سوالاتی هست که اکثر کنکوری ها را درگیر خود می کند. در این مقاله می خواهیم به صورت کامل و جامع با تازه ترین آمارها پر درآمد ترین رشته های تحصیلی در ایران را بشناسیم. بریم که پردرآمدترین رشته های دانشگاهی در ایران رو به طور کامل برسی کنیم.

دفتر برنامه ریزی دوازدهم

دفتر برنامه ریزی رایگان کنکور

رشته های پرطرفدار رشته ریاضی:

 

رشته کامپیوتر

رشته کامپیوتر، یعنی رشته آینده. در حال حاضر ما به سرعت داریم در تکنولوژی پیشرفت می کنیم و هر جا را نگاه کنیم داریم تاثیر کامپیوتر ها را در زندگیمان می بینیم. با رشد سریع تکنولوژی مسیر شغلی برای رشته هایی که سر و کار آن ها با کامپیوتر هست بسیار باز می شود. این رشته جزء معدود رشته هایی هست که از نظر من، خیلی مدرک در آن مهم نیست! بلکه مهارت در آن حرف اول را می زند. اگر مهارتی در این رشته کسب کنید، مثل طراحی گرافیک، برنامه نویسی، شبکه سازی و کلی شاخه های دیگر، بهتون قول میدم که بیکار نمونید. با یادگیری یک مهارت در رشته کامپیوتر هم میتوانید در شرکت ها استخدام شوید و به عنوان یک کارمند مشغول به کار شوید و هم میتوانید به عنوان یک فریلنسر به کار خود ادامه دهید.

از جمله جذابیت این شغل، این هست که محدود به زمان و مکان نیستی و تنها چیزی که لازم داری یه سیستم هست. با داشتن یک سیستم خوب ( حتی متوسط) میتوانید استارت کار خود را بزنید. این رشته از جمله رشته های آینده دار در ایران و جهان است. حوزه طراحی گرافیک یکی از شاخه هایی هست که بسیار مناسب برای دختران می باشد و می توان گفت از جمله رشته های پردرآمد در ایران برای خانم ها است. طراحی گرافیک خیلی به سلیقه و رنگ شناسی مربوط است و از آنجا که دخترها به شدت نسبت به رنگ ها آشنایی دارند می توانند حرف های زیادی برای گفتن در این رشته داشته باشند و میتوانند به عنوان یک رشته مهم در کنکور از آن یاد کنند.

یادگیری این رشته در حال حاضر خیلی کار دشواری نیست! کافی است یک سرچ در گوگل بزنید تا با مهارتی که میخواهید کسب کنید را از هزاران استاد باتجربه یاد بگیرید. همچنین یوتیوب را هم از یاد نبرید که به شدت می تواند در یادگیری رشته تخصصی شما به شما کمک شایانی بکند. رشته کامپیوتر در کنکور طرفداران زیادی دارد و در رشته های مهندسی، جزء رشته های تاپ و درجه یک محسوب می شود. فکر کنم به اندازه کافی راجع به این رشته مهیج صحبت کردیم.

در پایان یک قول بهم میدم در این رشته، که اگر در آن مهارتی را یاد گرفتی قطعا میتونی درامد خوبی ازش به دست بیاری چرا که در این رشته مدرک گرایی ارزشی ندارد! این مهارت است که در این رشته حرف اول را می زند.

میانگین حقوق یکساله در امریکا: در سال 2022 حدود 78,599 دلار در سال است.

درامد مهندس کامپیوتر در ایران: به طور میانگین در ماه بین 10 تا 40 میلیون تومان میتواند متغیر باشد.

 

مهندسی برق

یکی دیگر از رشته های خوب در مهندسی ها رشته مهندسی برق است. این رشته یکی از رشته های سخت در رشته ها می باشد و سرکار شما با دروسی سنگینی مثل فیزیک و ریاضی بسیار زیاد است. پس باید به این دروس علاقه و در کنار اون تبحر داشته باشید که بتوانید از پس این رشته گردن کلفت بر بیایید!. اما اگر بخواهم از بازار کار آن صحبت کنم باید بگویم که اگر واقعا بتوانید مهارتی در این رشته کسب کنید و در حد مدرکی که میگیرید باشید، بازار کار برای این رشته برای افرادی که مهارت دارند بسیار گسترده می باشد و اصلا اشباع نشده است. شما بعد از فارغ از تحصیل می توانید در این شاخه ها فعالیت کنید:

تکنسین برق،برقکار،مهندس کنترل،مهندسی مخابرات،طراح برق، مهندسی برق،مهندسی تجهیزات، مهندسی تست و…

بهترین دانشگاه برای این رشته می توان گفت:

  1. دانشگاه صنعت شریف
  2. دانشگاه تهران
  3. دانشگاه امیرکبیر
  4. دانشگاه علم و صنعت
  5. دانشگان تربیت مدرس
  6. دانشگاه صنعتی اصفهان
  7. دانشگاه شیراز

درامد مهندس برق در امریکا: به طور میانگین در یک سال چیزی حدود 88000 دلار می باشد.

درآمد مهندس برق در ایرانبه طور میانگین 15 میلیون تومان در ماه می باشد.

 

مهدنسی مکانیک

رسیدیم به مادر درس ها، این رشته یکی دیگر از رشته های پرطرفدار برای بچه های رشته ریاضی می باشد. این رشته را می توان گردن کلفت ترین رشته در دانشگاه نامید!. به احتمال زیاد از سنگینی این درس زیاد شنیده اید، اما همانطور که این درس در دانشگاه ممکن است شما را اذیت کند اما بازار کار آن برای افراد دارای مهارت به شدت مناسب و وسیع است. فازغ التصیلان از این رشته می توانند به راحتی درامد بالایی را کسب کنند.از پردرآمد ترین رشته های کنکور1403 می توان به این رشته به راحتی اشاره کرد.

یک مهندس مکانیک در آمریکا :به صورت میانگین در هر سال کار حقوقی معادل 86500 دلار آمریکا درآمد دارد.در این رشته میتونی مهاجرت هم کنی اما تا جایی که میتونی در ایران بمون و به ایران خدمت کن!. برای پیشرفت کشور خودت تلاش کن و عرق بریز (من هم بی مهری های زیادی دیدمه، اما ایران به ما نیاز داره دوست خوبم، این نظر شخصیمه) این هم یکی از بهترین رشته برای پولدار شدن هست.

یک مهندس مکانیک در ایران: به طور میانگین 20 میلیون تومان در ماه میتواند درامد داشته باشد. این درامد میتواند زیاد و کم شود.

بزودی برای سایر رشته ها هم برسی میکنم و براتون میزارم…

راستی اگه به دنبال بهترین دفتر برنامه ریزی کنکور هستی میتونی یه سر به اینجا بزنی.

اگر میخوای تمام این رشته ها رو بتونی بهتر برسی کنی، بهت پیشنهاد می کنم که چک لیست کنکور رو دانلود کنی و در اون میتونی مثل یه لیست تمام این رشته ها رو بنویسی و اینطوری میتونی بهتر مقایسه رو انجام بدی.

 

رشته های پرطرفدار رشته تجربی:

دندان پرشکی:

از جمله رشته های پرطرفدار رشته تجربی ، رشته دندانپزشکی می باشد، این شغل به دلیل اینکه درآمد خوبی دارد بسیار در بین بچه های تجربی محبوب هست، اگر چه به دلیل پذیرش زیاد در این رشته، تقریبا داره رو به اشباع میره! اما همچنانا اولولیت اول خیلی از بچه های تجربی است.

دارو سازی:

برای اینکه بتوانید این رشته را در کنکور انتخاب کنید اول نیاز به یک رتبه خوب در کنکور سراسری دارید. از آنجا که طی چند سال اخیر ایران به بومی سازی دارو های خارجی بهای زیادی داده است ، فرصت های شغلی بسیار مناسبی در این رشته پدید آمده است که میتوان از نقاط قوت این رشته، بازار کار خوب ان نام برد.

پرستاری:

این شغل را می توان یکی از شریف ترین شغل ها دانست! این شغل سختی های زیادی را بنا به محیطی که در آن کار می کنید بوجود می اورد، بسته به رتبه ای که کسب می کنید ، دانشگاهی که در ان برای این رشته درس خواهید خواند قطعا متفاوت خواهد بود و تقریبا تمامی دانشگاه ها این رشته را دارند. این رشته اگر چه بیشتر خانم ها به دنبال آن می روند اما می توان یکی از نقاط قوت این شغل را درامد و حقوق خوب ان دانست اگر چه کار در این شغل چالش های بسیار زیادی را به دنبال دارد.

فیزیوتراپی:

این رشته در میان بچه های تجربی بسیار شناخته شده است و تقریبا می دانند در این شغل باید چه کاری انجام دهند. بر خلاف شغل پرستاری، این شغل محیط کارش بسیار ارام می باشد و خیلی از دردسر های شغل پرستاری را ندارد. در کل فیزوتراپی به کمک افراد اسیب دیده می آید تا سلامتی جسمی خود را سریع تر به دست بیاورند.

 

رشته های پرطرفدار رشته انسانی:

رشته انسانی از جمله رشته هایی هست که بسیار رشته های متنوع و گرایش های زیادی را دارد و این را می توان از مزیت های این رشته دانست. جالب است بدانید که این رشته به قدری کاربردی است که تمام افراد مسئول یا در مهم ترین پست و مقام های کشور در رشته انسانی تحصیل کرده اند.

حقوق:

هر ساله افراد زیادی در رشته انسانی وارد رشته حقوق می شوند، بازار کار این رشته بسیار گسترده و خوب می باشد و میتوان به کارهای از جمله وکالت،محضرداری، حقوق قضایی و… اشاره کرد.فن بیان قوی، جسارت، قدرت استدلال بالا از جمله مواردی است که این شغل به ان نیاز دارد.

حسابداری:

امکان ندارد از رشته انسانی سخن بگوییم اما رشته حسابداری را برسی نکنیم. این رشته بازار کار بسیار خوبی دارد و اگر در ان مهارتی واقعی کسب کنید به راحتی می توانید در ارگان های مهم دست به کار شوید. شغل های حسابداری شامل کارشناس امور مالیاتی، مدیر مالی، کارشناس گمرک، کارمند بانک و.. می باشد.

اقتصاد:

تحصیل در این رشته نیازمند داشتن پایه قوی ریاضی می باشد و در این رشته زیاد با درس ریاضی سر و کله می زنید. اگر اقتصاد را درک کنید فکر نکنم در زندگی به مشکلی بر بخورید! و در هر کسب و کاری میتوانید راه درست را ببینید.

با کلیک کردن بر روی هر تصویر میتوانید اطلاعات جامعی را در مورد هر محصول مشاهده فرمایید. در حال حاضر تنها پلنر برگه ای تحصیلی موجود می باشد.

ارتباط سریع با ما

[ نمونه صفحات دفتر ]

اینــستاگرام ما را دنبال کنید

اگه سوالی داری میتونی از طریق دایرکت اینستاگرام ازمون بپرسی. راستی تخفیف های بینظیری رو از طریق استوری ها اطلاع رسانی میکنیم و کدهای رهگیری نیز از اینستاگرام قابل پیگیری هست، پس حتما پیج ما رو فالو کنید.

ایکون اینستاگرام
5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها